wtorek, 3 maja 2016

Nasza majówka

Zachwycona skansenem w Sanoku, dzielę się wrażeniami i zdjęciami z tej wizyty (a kto mnie choć trochę zna, wie, że uwielbiam skanseny). Ten jest wyjątkowy! To największe muzeum etnograficzne w Europie. Wyróżnia się ilością obiektów, usytuowaniem i bogatymi ekspozycjami. Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku, bo tak brzmi oficjalna nazwa, prezentuje kulturę ludową czterech grup etnograficznych wschodniej części Karpat - Pogórzan, Dolinian, Łemków i Bojków oraz galicyjski rynek miejski.
Żałuję, że nie mieliśmy więcej czasu (dwie godziny to było dla nas stanowczo za mało!), a długi weekend majowy przyciągnął tu prawdziwe tłumy, co też trochę zniechęciło nas do dłuższej wizyty.

Jeśli nie znacie tego miejsca, a będziecie w okolicy - zajrzyjcie tu koniecznie - na pewno nie będziecie żałować!

Długi weekend spędziliśmy w Bieszczadach; było pięknie, choć prognozy pogody nie były zbyt optymistyczne. Udało się troszkę pospacerować po górach, zobaczyć kilka ciekawych zabytków i wypić herbatkę z przecudowną Jagodą na werandzie Chaty Magody. Szkoda, że weekend (nawet ten wydłużony) kończy się tak szybko... A jak Wam minęła majówka?

1. Cudowne zdjęcia :) Aż żal, że mieszkam tak daleko ...

2. Jakie piękne miejsce ! :)

3. Wspaniałe miejsce i jakie żywe :) Daleko ode mnie, ale może kiedyś droga mnie tam poprowadzi. Pozdrawiam w majówkowym nastroju :)
    Marta

1. polecam - warto przejechać wiele kilometrów żeby zwiedzić to muzeum :)

4. Byłam tam i moim zachwytom nie było końca :)

5. jakby czas się cofnął :))))) pięknie miejsce, pięknie zapamiętane przez Ciebie :)

6. Ja też spędziłam weekend w Bieszczadach. Przez Lutowiska przejeżdżałam. Niestety nie mieliśmy czasu, aby zajść do Jagody. Może następnym razem...
    Zwiedziliśmy zamek w Sanoku i największą w Europie wystawę ikon, zaliczyliśmy rejs statkiem po Solinie i jechaliśmy bieszczadzką kolejką.Plan był napięty, ale i tak dużo udało się zobaczyć.
    Pozdrawiam wiosennie.

1. Super :) my mieszkaliśmy w Solinie, ale z Ustrzyk Górnych dreptaliśmy na połoniny :)

7. wspaniałe miejsce! byliśmy tam 3 lata temu, nawet mam gdzieś podobne miejsce Pana Zegarmistrza. Cudowna i niezapomniana wycieczka. Polubiliśmy po niej szwędanie się po innych skansenach:)

1. My lubimy skanseny od x-czasu :) w naszym lubelskim bywamy ładnych parę razy w roku :)

8. A nie mówiłam? :)
    Przepiękne zdjęcia Basiu! Zachwycam się!
    Usciski!!!

1. Mówiłaś, mówiłaś i dziękuję, że nas namówiłaś! Pięknie tam!
      Dziękuję Jagodo :) Ściskam!

9. Najpiękniejszy ten konik na biegunach :-). Ale by mi się taki do sesji dziecięcych przydał.

1. A ja wyobrażam sobie taką sesję dziecięcą w takim skansenie! bajka! :)

10. Cudowne zdjęcia! :) Wiosna skansen wygląda uroczo... byłam tam już ponad 10 lat temu, trzeba uwzględnić w wakacyjnych planach :) Pozdrawiam, Bożena

1. Dziękuję pięknie :) miejsce faktycznie zachwycające :) Pozdrawiam :)

11. Oh jaka szkoda, że się nie spotkałyśmy :( Bo przecież jestem z Sanoka...ale może kiedyś wrócisz tu znów :) Daj znać :) Zapraszam na kawę :) isz

1. Ojej! nawet nie wiedziałam, że jesteś z Sanoka!!

12. W drodze do pracy albo z pracy zawsze jest ktoś, kto się do mnie uśmiechnie, tak po prostu. To najbardziej kocham w tym mieście.

13. Przepiękne miejsce, fajna fotorelacja, ale dla mnie za krótka. Oglądałabym i oglądała...

1. W sumie 24 zdjęcia aż! :) nie można też zanudzić czytelnika ;) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie! :)

14. Sanok mam w planach od zeszłego roku, ze względu na Muzeum Historyczne a dokładniej Galerie Beksińskiego, może uda się w tym roku, to zajrzę również do skansenu bo po zdjęciach widać że warto! Wspaniały wyjazd miałaś :)

1. O tak, muzeum Beksińskiego też zapewne warto zobaczyć (Jagoda też polecała), ale weekend to stanowczo za krótko żeby wszystko zobaczyć, a naszym docelowym punktem były Bieszczady - skansen odwiedziliśmy już wracając do domu.

15. od razu musiałam pokazać mężowi zdjęcia zachwytem, że też chcę tam pojechać, i to najlepiej jeszcze w tym roku :)

16. Fantastyczna wycieczka. Basiu uwielbiam Twoje zdjęcia!

Dziękuję za Twój komentarz :)