środa, 21 października 2015

W deszczowy dzień

Październik przestał nas już chyba na dobre rozpieszczać. Na jesienną szarugę każdy ma swoje sprawdzone sposoby - witamina D, ciepły kocyk, herbatka lub ulubione ciastko. Ja polecam dziś przepyszny sernik chałwowy. Wypróbowany wielokrotnie - zawsze się udaje; dla miłośników chałwy to prawdziwe "niebo w gębie".




Sernik chałwowy

Spód:
150 g ciasteczek zbożowych (typu Digestive - lub innych)
50 g roztopionego masła

Ciasteczka kruszymy i łączymy z masłem. Wstawiamy do lodówki.

Masa serowa:
1 kg twarogu sernikowego (mielonego)
3/4 szklanki cukru
4 jaja
1/2 szklanki śmietany kremówki
2 łyżki mąki ziemniaczanej
300 g chałwy waniliowej
ekstrakt z wanilii (lub cukier z wanilią)

Ser ucieramy z cukrem i jajami. Dodajemy kremówkę, mąkę ziemniaczaną i wanilię. Gdy masa będzie gładka dodajemy pokruszoną chałwę i delikatnie mieszamy łyżką. Wylewamy na ciasteczkowy spód.

Pieczemy w temperaturze 170 st.C przez około godzinę. Dodatkowo na dole piekarnika (pod sernikiem) umieszczamy naczynie z wodą.
Sernik studzimy stopniowo - najpierw w lekko uchylonym piekarniku. Gdy ostygnie całkowicie - przygotowujemy polewę.

Polewa:
150 g chałwy
1/2 szklanki śmietany kremówki.

Pokruszoną chałwę blendujemy z kremówką. Podgrzewamy do rozpuszczenia się chałwy i zgęstnienia masy. Lekko przestudzić i polać sernik.






53 komentarze:

  1. Wygląda bardzo smakowicie. Gdyby nie ciasteczka zbożowe sernik byłby bezglutenowy. Przerobię odrobinę i spróbuję w wersji bgl :). Dzieki za inspirację! Pozdrawiam, Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmienić spód na inny nie problem :) można użyć innych ciasteczek lub upiec spód samemu :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Wygląda bosko! Szkoda, że nie mogę się poczęstować... Zdjęcia cudnie jesienne! Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj możesz możesz :) Wsiadasz w pociąg.... i jesteś! :D
      Zapraszam :)

      ps - Dziękuję :)

      Usuń
  3. pychotka, na pewno wypróbuję bo uwielbiam chałwę.
    cudowne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  4. Bede niedlugo w PL to w koncu zaopatrze sie w prawdziwy bialy ser :) Sernik wyglada przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest przepyszny :) Wypróbuj :)
      Tam, gdzie mieszkasz nie używają takiego sera?

      Usuń
  5. najpierw IG, teraz tu,ale mi smaka robisz... chyba muszę spróbować. na temoobiegu tak?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak nie przepadam za chałwą tak pierwsza po kawałek tego ciasta bym się ustawiła :) mniam wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie ideał:) Muszę go zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedno z moich ulubionych ciast, do którego się często wraca :)

      Usuń
  8. Zrobię! Może nawet i w najbliższy weekend :-). Mniam, na pewno jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda przepysznie, przepis już zapisany i to będzie kolejne ciasto jakie zrobię :)
    Dziękuję za przepis :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Dziękuję za Twój komentarz i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. Ach, ach, kusisz Elle!!!:):)
    Mam już cały zeszyt przepisów do wypróbowania, zima przed nami… czuję, że będę miała okrągłe biodra wiosną :D:D
    PS. Piękne proste zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla takiego sernika warto poświęcić biodra! hihihihi ;)
      Dziękuję Ci Kochana :)

      Usuń
  11. pychota, to musi być naprawdę pyszne

    OdpowiedzUsuń
  12. Ach te ciasto wygląda cudownie ! I na pewno smakuje bosko. Muszę koniecznie zrobić. Na taki porządny cheat day od diety ;)
    Sernik + chałwa <3 Jak wspaniale, że tu trafiłam ;)

    Pozdrawiam !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować :) nie będziesz żałować :)
      Pozdrawiam i dziekuję :)

      Usuń
  13. Zdjęcia są świetne ! Po prostu chce się sięgnąć po kawałek ciasta . Gratuluję. Pozdrawiam. Ala

    OdpowiedzUsuń
  14. uuuuuuuu jak pysznie ......słodką mamy tę jesień :))))) ja zapraszam na tatrzańską szarlotkę w ramach rewanżu :)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach! z przyjemnością :) szarlotki też uwielbiam :)

      Usuń
  15. Bez oparcia, nie opieram sie, wchodzé w ten sernik z mojá kawa najlpiej, jestem przygotowana. :)
    Niedzielne popoludnie z pysznosciami, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze nie jadłam takiego sernika. Wygląda bardzo smacznie.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  17. No tak z sernika nic już nie zostało, musiał być pyszny.
    Ale to nic, z przyjemnością popatrzę i pozachwycam się twoimi pięknymi fotami.
    Ściskam mocno:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak przyjedziesz, to zrobię taki specjalnie dla Ciebie ::)
      Dziękuje Ci :) Buziaczki!

      Usuń
  18. Uwielbiam chałwę...koniecznie muszę spróbować ten przepis. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli uwielbiasz, to na pewno będzie Ci smakować :)

      Usuń
  19. Wygląda bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniale wygląda! Aż ślinka mi leci, uwielbiam chałwowe wypieki !

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudnie wygląda! Takiego jeszcze z chałwą jeszcze nie jadłam.
    Samą chałwę dziś rano...prosto z Turcji ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. odkryłam ostatnio chałwę. a wydawało mi się, że to zupełnie nie mój smak.
    zastanawiam się jak mogłam żyć bez tego przysmaku. (:

    a przepis zapisuję do wypróbowania. (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja uwielbiam ją od zawsze :) polecam sernik :)

      Usuń
  23. takim serniczkiem na pewno bym nie pogardziła. :) gdzie jesteś? tęsknimy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wypróbować :)
      Jestem jestem Aniu :) dzięki!

      Usuń
  24. wracaj do nas szybciutko Elle :***

    OdpowiedzUsuń
  25. Mniam mniam, ale pysznie wygląda. Wyobrażam sobie jak musi smakować. Zdjęcia wychodzą rewelacyjne.

    www.kasinyswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)