środa, 21 lipca 2010

Jak to z drzwiami było

Kiedy pokazałam szerszej publiczności moją łazienkę, mnóstwo osób pytało mnie (i właściwie nadal pyta) jak zrobiłam łazienkowe drzwi. Dlatego też teraz, gdy w taki sam sposób robiłam drzwi do pokoju, przygotowałam dla zainteresowanych mały kursik "krok po kroku" :)


1. Surowe drewno przecieramy watą stalową (robimy to w kierunku jakim przebiegają słoje). Ma to na celu zmatowienie drewna - dzięki temu wszystkie preparaty lepiej będą się trzymać podłoża. Trzeba je potem dokładnie odpylić, przetrzeć wilgotną szmatką i zaczekać, aż wyschnie. Nie polecam do tego papieru ściernego, który bardziej drapie i ściera powierzchnię drewna.



2. Malujemy drzwi bejcą (ja wybrałam kolor: ciemny dąb). Im ciemniejszy kolor wybierzemy, tym lepiej będzie potem widoczny efekt wybielenia (będzie większy kontrast).



3. Gdy warstwa bejcy będzie całkowicie sucha, przy pomocy miękkiej ściereczki wcieramy wosk wybielający (użyłam wosku firmy Liberon - nie wiem, czy są dostępne inne, ja osobiście nie spotkałam). Mimo, że producent na opakowaniu pisze o kolistych ruchach, przekonałam się wielokrotnie, że lepiej wychodzi, gdy robimy to zgodnie z kierunkiem słojów na drewnie. Taki wosk wydobywa rysunek drewna. Czekamy minimum 2 godziny, aż wosk dobrze wyschnie.



4. Na koniec powierzchnię drzwi/mebla malujemy olejem do drewna (uwaga! woskowanych powierzchni nie lakieruje się!). Olej daje podobny efekt jak lakier: zabezpiecza przed ścieraniem się wosku, wilgocią, konserwuje drewno. Do tego daje lekki połysk. Następnie najlepiej odczekać co najmniej 12 godzin, żeby olej dobrze wysechł. Gotowe :)


Po zamontowaniu drzwi, ja dodałam jeszcze ozdobną górkę.


Pozdrawiam serdecznie wszystkich zaglądających! Miłego dnia!

75 komentarzy:

  1. Ta gorka jest najpiekniejsza:)
    Fajnie, moje wszystkie drzwi sa z surowego drewna i mialam je pomalowac na bialo, hmmmm:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Elle!Cuuuuuudowne te Twoje drzwi.Majestatyczne i pełne życia.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo malarsko, impresjonistycznie..:) ale przyznam się, że nie spotkałam się z olejowaniem wosku... zazwyczaj robi się albo jedno albo drugie, hm... ciekawa technika, czy olej w ogóle się wchłania przez wosk?

    OdpowiedzUsuń
  4. Klaus.. taki wosk wybielający wyciera się, jeśli się go nie zabezpieczy olejem. Tak też napisano na opakowaniu i tak też powiedziano mi w specjalistycznym sklepie.
    Może inaczej jest z woskiem zabezpieczającym (nabłyszczającym?) - nie wiem...
    Dziękuję za komentarze :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny efekt uzyskałaś!
    Drzwi w takiej szacie bardzo mi się podobają.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. efekt zapierający dech w piersiach...i do tego dzieło kobiety:) napatrzę się i może kiedyś w moich czterech kątach pojawią się takie piękności

    OdpowiedzUsuń
  7. człowiek całe życie się uczy:) musze kiedyś spróbowac tej metody, efekt bardzo ciekawy, przy tych materiałach i kolorach jakich użyłaś ten wosk nabiera lekko błękitnej poświaty, przynajmniej na zdjęciach takie jest wrażenie, w każdym razie pięknie. Pozdrawiam serdecznie i baaaardzo upalnie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Basiu dziękuję za mini kursik, juz wiem jak postąpić mam ze stołem kuchennym.
    Prosto mówiąc - odwaliłaś kawał dobrej roboty i efekt Twoich zmagań jest świetny.
    Gratuluję

    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  9. Efekt świetny:)te drzwi idealnie pasują do Twojego domu!

    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Elle, po obejzrzeniu zdjec ja normalnie potrzebowalabym Cie w domu, powiedzmy, podczas nastepnych 3 lat:)))) Drzwi sa przepiekne jak wszystko u Ciebie i ta gorka tez mi sie bardzo podoba. Jestes zdolniacha! I dziekuje za kursik, przyda mi sie napewno.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mili - stół tak zrobiony będzie świetny!
    Klaus - ta poświat jest bardziej szara, niż niebieska :)

    Pozdrawiam Was wszystkich i dziękuję za komentarze! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. piękny kawał drewna :) drzwi w takim wydaniu wyglądają fantastycznie i ta korona... ahhh

    OdpowiedzUsuń
  13. Droga Elle, pięknie Ci to wszystko wychodzi! Coś z niczego - to prawdziwa sztuka!

    OdpowiedzUsuń
  14. Efekt oszałamiający, piękne stylowe drzwi i ta korona, miodzio :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. wow - -po raz pierwszy słyszę o wosku wybielającym:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super kurs , a efekt końcowy doskonały i do tego jeszcze ta górka rewelacyjna :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. No, kochana...to się nazywają drzwi ! Górka dodała sznytu i elegancji.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Robią wrażenie te drzwi, ale raczej nie nadają się do małych domków jak mój. Są dobre do dużych, stylizowanych domów albo utrzymywanych w oryginalnym stanie dworków.

    OdpowiedzUsuń
  19. fiu fiu ...cudowne masz te drzwi. A górka jest rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
  20. takie drzwi w sklepie na L są za ponad 1000 zł za szt-a tu proszę, trochę kobiecej pasji i pracy - i cudne drzwi wyszły
    no i jeszcze ta górka przepiękna
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Baaaardzo dziękuję za ten kursik. Tyle razy przybierałam się ,żeby coś pomalować, pobielić, itp, ale ciągle to odwlekam. Teoretycznie z braku czasu, ale prawdziwiej będzie: "ze strachu".
    Pozdrawiam!
    Drzwi godne podziwu!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne stylowe drzwi.
    Dzięki za kursik.
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję Wam :)

    Kama - ja mam małe mieszkanko tylko. Ale kto powiedział, że trzeba w takim mieć brzydkie, typowo blokowe drzwi? :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne drzwi! :) Masz zacięcie Kobietko do remontów! ;) Efekty za każdym razem rewelacyjne.

    A pasta wybielająca jest cudowna! Mam taką samą ;)

    Pozdrawiam orzeźwiająco! ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Drzwi piękne!!
    A takie "górki" uwielbiam!
    Pozdrawiam Cię gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  26. Drzwi cudo! Dzieki za objascienie krok po pkroku, przyda sie pewnie nie tylko do drzwi, pozdrawiam serdecznie
    Bardzo ladne fotografie na scianie, kawalek historii...

    OdpowiedzUsuń
  27. Drzwi powalają!!!!!!!!!Dużo pracy w nie włożyłaś ,no ale jak widzimy efekt jest niesamowity:))))))))
    Wszystko spod Twoich rąk wychodzi
    zabójcze!!!!!!!!Kursik się przyda pewnie nie jednej z nas:)
    Buziaki posyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Super efekt :)
    Elle dzięki tym dekorom drzwi i półka z poprzedniego postu wygladają rewelacyjnie! :))) jak z innej epoki :) a można spytać skąd takie dekorki bierzesz? :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  29. Dag-eSz - elementy snycerskie zamawiam u tego pana: http://roman-gierej.jasky.pl/roman-gierej/
    Są też różne na allegro w dziale "akcesoria meblowe"

    Dziękuję za komentarze i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bonsoir ma chére amie, ton portes sont tréééés belles!!!!
    C'est un beau travail!!!!
    Belle soirée
    Mille bisous
    Fleurette

    OdpowiedzUsuń
  31. Elle, cudne drzwi!!!!!!!Żeby było śmieszniej zaglądałam dziś do różnych źródeł w celu dowiedzenia się czegoś o wybielaniu drewna.
    Ja w swoim mieszkanku też mam drewniane drzwi. wszystkie są w stanie surowym i czekają na moje działania. Twój kursik mi wiele podpowiedział. dzięki!
    Pozdrawiam,
    Jagodzianka.

    OdpowiedzUsuń
  32. Dziękuję za tę lekcję:) być może skorzystam z niej w przyszłości...masz piękny przedpokoik, czego akurat domyślałam się:)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Dziekuje bardzo za ten kursik:)Wreszcie wiem dokladnie co i jak:)Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na candy do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jakie pomysłowe drzwi - podobają mi się:-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  35. Ta górka jest cudna , no i całe drzwi !!
    Dziekuje za kursik ,wreszcie wiem czego uzyć, żeby nie spaprać roboty.
    Zaintrygował mnie portret ślubny ( rodziców?)wiszący na ścianie - moi rodzice mają identyczny z lat 50tych , malowany przez portrecistę :)
    buziam :**

    OdpowiedzUsuń
  36. Krotko: takie drzwi bym chciala. Sa piekne, nawet bez gorki. Dzieki za kurs.
    sciskam
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  37. Cudne drzwi!!! I dziękuję za kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Super kursik! Rozwiało się wiele moich wątlipości.Na pewno opracowaną przez Ciebie technikę wykorzystam, muszę tylko gdzieś ten wosk zdobyć :)Mieszkasz w bloku, a wcale mieszkanko na takie nie wygląda.
    P.S. Bardzo fajny telefon :)

    OdpowiedzUsuń
  39. no drwi wyglądają świetnie, pozazdrościć cierpliwości hihihi

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetny i dokładny instruktarz. Drzwi prezentują się wspaniale.
    I ta "górka"... Ach.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  41. Dziękuję za infrmację! Fajnie, że opowiedziałaś krok po kroku. W taki sposób nigdy nie odnawiałam mebelków. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo fajny,szczegółowy kursik.
    Jakie piękne,niepowtarzalne te Twoje drzwi.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. This is fantastic!!!
    Thank you for sharing =)!

    The door(s) is looking fabulous!

    Wish you the best of days!
    Hugs/
    Luiza

    OdpowiedzUsuń
  44. Jejku jakie cudo :) Dzięki tobie zaczynam rozważać szarości na ścianach - no może w takim fioletowym odcieniu, ale w tych drzwiach i wszelkich twoich pracach jestem zakochana :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Pięknie Ci to wychodzi Elle! Naprawdę robi wrażenie. GRATULACJE!!!

    OdpowiedzUsuń
  46. POMYSŁ SUPER BO TAK MI SIĘ WYDAJE :)NIESKOMPLIKOWANY W WYKONANIU A EFEKT DAJE ŚWIETNY
    ALICJA

    OdpowiedzUsuń
  47. Drzwi mnie też zapadły w pamięć,wietny kursik!!Są fantastyczne z tym dekorem!! Warto poznać te wszystkie specyfiki,bo można wyczarować cuuuuda!

    OdpowiedzUsuń
  48. Swietnie ze podzielilas sie z nami ta przydatna wiedza. Nie omieszkam sprobowac tego.
    Gorka swietnie tam pasuje, pieknie wyszlo.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  49. Elle zaniemówiłam z wrażenia! Świetny efekt, aż zaczęłam się rozglądać po domu co mogłabym w ten sposób u siebie pomalować. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  50. Elle cudowne drzwi, nie sądziłam, ze zwykłe drzwi za którymi bym w sklepie pewnie nawet sie nie obejżała, można tak fantastycznie przeobrazić! Bardzo dziękuje za kurs-ja podobnie jak Ilooka zachwycona efektem szukam co by tu w ten sposób zmalować...

    OdpowiedzUsuń
  51. Hello Barbara,
    I am still full of admiration for your beautiful bathroom - and the new door is again so beautiful -
    have a nice day - hugs - Ruth

    OdpowiedzUsuń
  52. Ależ super efekt. Wiesz ja wymodziłam takie przeciery na szafce w okleinie:) Nawet się udało tylko musiałam użyć rozwodnionej farby i wcierać szmatka:)Wyszły mi mniejsze kontrasty, raczej mgiełka i trochę ciemniejsze smugi:) Jednym słowem kombinacje alpejskie:))
    Pięknie tam u Ciebie. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  53. Rewelacyjny efekt!!! Naprawdę.
    Cudownie, że zamieściłaś ten kurs.


    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  54. Znakomicie, że w końcu pokazałaś taki kursik. A drzwi są po prostu rewelacyjne, bo to, co proste, jest piękne...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  55. REWELACJA!!! Drzwi wyszły po prostu BOSKO!!!

    OdpowiedzUsuń
  56. Już dziś pisałam jednej zdolnej Kobietce, że jest Czarodziejką. Powtórzę się zatem, ale dodam jeszcze , że myślę tak o Tobie od dawna... Z rzeczy prostych tworzysz tak wspaniałe, bajeczne przedmioty. Twoja dusza zaklina to , czego dotkniesz w rzeczy szlachetnie piękne. Uwielbiam wszelkie Twoje rękodzieła. A Te Drzwi to już magia na wielką skale. Och ja wiem, że to włożone w nie serca i ciężka praca- ale efekt końcowy - zachwycający. Są jedyne i niepowtarzalne. jestem pod wielkim wrażeniem! Moc serdecznych pozdrowień i uścisków

    OdpowiedzUsuń
  57. Ellinko-jesteś WIELKA i niestrudzona.Estetka......Pisać można wiele.SUPEROWO-DAJĘ SŁOWO!dumka

    OdpowiedzUsuń
  58. jeszcze sobie popatrzę, i pozachwycam ...

    OdpowiedzUsuń
  59. Fajnie, że pokazałaś te przemalowane drzwi. Ja mam na przedpokoju boazerię(tylko do połowy) i nie myślę jej zrywać.Swego czasu widziałam w markecie wybielający wosk i nie wiedziałam czy mogę go użyć. Teraz już wiem. Dzięki za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  60. Elle, one są piękne! Cieszę się, że dzięki Tobie teraz wiem jak wykonać podobne. Co prawda na razie u rodziców mam inne, nie sosnowe, ale kiedyś, jak będę mieć swoje M to sobie zrobię takie wg Twojego insruktażu!
    Piękne!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  61. Drzwi sa niesamowite!!! Wspaniale je zrobilas. POzdrawiam goraco.

    OdpowiedzUsuń
  62. Elle, wielkie dzieki za kursik, ja sie przykladam do starej komody, no ale Twoje drzwi sa naprawde , swietne. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  63. Co tu będę dużo pisać skoro wszyscy przede mną już wszystko napisali. Po prostu WOW!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  64. Dziekuję za kursik.
    Zapisuje a nuż sie przydA, drzwi wyglądają przepięknie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  65. Bardzo dziękuję za kurs,podoba mi się ten efekt:)
    Pozdrawiam serdecznie
    Roksana

    OdpowiedzUsuń
  66. witaj,cudownie poprostu Ci to wszystko wyszło,szukałam dzis w "leroju"tego wosku i był w najrózniejszych kolorach ale białym nie było a to chyba ma byc właśnie biały,czy tak?pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  67. Tak, to musi być biały... inne woski barwią drewno jak bejca - a tu chodzi o wyostrzenie rysunku drewna :)

    Dziękuję za komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Bardzo przepraszam, ale czy możesz poradzić gdzie takie drzwi dostać ? Jestem z małego miasteczka, ale pojechałabym np do Poznania po takie.
    I jeszcze : czy ten niebieski odcień na drzwiach jest też w realu ? Czy raczej nie ?
    Mnie się strasznie podoba bejca zgniło-zielona, ale malując nią drzwi zapewne meble w pokoju ( też z surowego drewna ) również wypadałoby tak pomalować, prawda ? I wtedy tej zieleni byłoby za wiele chyba ? Kocham taką bejcową zieleń, ale mam obawy. Masz niesamowity gust, dlatego baaaaardzo proszę o poradę. I o odpowiedz na moje wszystkie pytania - będę bardzo wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń
  69. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  70. witam
    piękne drzwi, mieszkam w kamienicy i mam stare, drewniany drzwi opalone z farby olejnej i starte papierem ściernym. W takim stanie są już 5 lat bo chcę je pomalować na jasny, kremowy kolor ale boję się, że coś zepsuję. Twoje drzwi są piękne, pięknie zrobione, idealnie. Chcę też mieć tak piękne drzwi!!!!!! Potrzebuje wskazówki........ chcę zrobić taką metodą tylko w jaśniejszym kolorze, Czy mam użyć trochę jaśniejszej bejcy a potem "wybielacza"? proszę o radę :-)

    OdpowiedzUsuń
  71. PIĘKNE,PIĘKNE,PIĘKNE NIE MOGĘ SIĘ NAPATRZEĆ JAK ZROBIĘ SWOJE TO PRZEŚLĘ ZDJĘCIA A TYM CZASEM DZIĘKUJĘ ZA KURSIK I SERDECZNIE POZDRAWIAM GRAŻYNA stylowe inspiracje graszel

    OdpowiedzUsuń
  72. Piękne! Za jakiś czas czeka mnie też wymiana drzwi więc mam już inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  73. W sumie renowacja drzwi jest bardzo fajnym elementem gdy chcemy skutecznie odświeżyć wnętrza. Nawet podczas urządzania pokoju nastolatka http://szansadzieciom.pl/pokoj-nastolatka-piec-zasad-urzadzania/ także udało nam się stare drzwi odrestaurować i zrobić z nich prawdziwe cudo.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)